Dodawanie/edycja  osoby

Poprzedni  Nastepny

Dokumenty wystawiane za pomocą programu winny być każdorazowo sprawdzone przez osobę wystawiającą przed ich wydaniem, gdyż osoba ta ponosi odpowiedzialność za błędy powstałe w wyniku nieprawidłowego wprowadzenia danych do programu



Wprowadzanie danych osobowych klienta następuje po naciśnięciu ikonki dodaj w  "widoku osoby" na górnej listwie narzędziowej.

Edycja już wprowadzonych danych osobowych następuje po kliknięciu ikony edit  znajdującej się na tej samej listwie narzędziowej.

Pojawi się wtedy okno dodania/edycji danych osobowych.

clip0198

 

Okno dodania/edycji nowej osoby

 

 

W pierwszej kolejności należy zaznaczyć czy polisa dotyczy osoby prawnej, fizycznej czy jednostki organizacyjnej.

Wpisując imię i nazwisko z małej litery program sam poprawi pierwszą literę na dużą.

Po wprowadzeniu kodu miejscowości i wstawia automatycznie właściwą miejscowość.

Jeśli adres do korespondencji jest taki sam jak adres główny niema potrzeby jego powtórnego wpisywania.

Po wprowadzeniu numeru PESEL automatycznie ustawiana jest data urodzenia.

W przypadku wprowadzania numerów PESEL, NIP i REGON dokonywane jest sprawdzanie poprawności numerów. W przypadku wprowadzenia niepoprawnego numeru generowany jest stosowny komunikat

W polu "współwłaściciele" można wprowadzić dane osób, które są współwłaścicielami polisy.
 

 

Zakładka Przypomnienia umożliwia dodanie dowolnego wpisu z określoną datą kiedy ma zostać przypomniany użytkownikowi programu.

Wpis, zgodnie z datą, będzie widoczny w organizerze, w oknie PRZYPOMNIEŃ uruchamianym z menu górnego -> Narzędzia -> Przypomnienia  oraz w dniu wyznaczonym datą przypomnienia pojawi się automatycznie w prawym dolnym rogu okna programu.
Przypomnienie będzie także widoczne w widoku TELEFONY ( ikona z lewego paska narzędziowego) w przypomnieniach innych

 

 

Przycisk mapa otwiera okienko z mapą wskazującą ulicę z adresem edytowanego klienta.

 

Korzystając z zakładki Szkoda można ewidencjonować informacje o  szkodach dotyczących osoby klienta.

 

Fiszka Materiały skanowane umożliwia podpięcie do danych osobowych klienta dodatkowych informacji w formie obrazów (np. oświadczenie klienta o zgodzie na przetwarzanie danych osobowych).

 

Fiszka Powiadomienia pozwala na zaznaczenie sposobu informowania (list, sms, telefon itp.) o płatnościach i wznowieniach jakie zaakceptował klient.

 


 

Przykład praktyczny: Dodaj nowego klienta o nazwisku Adam Przykładowy

 

Rozwiązanie:   W "widoku osoby" kliknij ikonę dodawania danych osobowych do bazy dodaj Otworzy się okno dodawania danych osobowych, wprowadź tu imię - Adam i nazwisko - Przykładowy oraz PESEL 70121812596. Wymyśl i wprowadź także inne dane jak adres, e-mail itd.

Zatwierdź wprowadzenie danych  przyciskiem ok.

Po zatwierdzeniu w "widoku osoby" pojawiło się nazwisko nowo wprowadzonego klienta - Adama Przykładowego.

Okazuje się, że zapomnieliśmy dodać w polu uwag informacje np. o preferowanym przez klienta sposobie kontaktu.

W celu edycji jego danych należy podświetlić nazwisko klienta i kliknąć ikonę edit z górnej listwy narzędziowej, w otwartym oknie edycji dodajemy nowe dane i zatwierdzamy zmiany przyciskiem "Ok".

Usunięcie wpisanych danych odbywa się poprzez podświetlenie nazwiska klienta i kliknięcie ikony minus