Parametry raportów

Poprzedni  Nastepny

Dokumenty wystawiane za pomocą programu winny być każdorazowo sprawdzone przez osobę wystawiającą przed ich wydaniem, gdyż osoba ta ponosi odpowiedzialność za błędy powstałe w wyniku nieprawidłowego wprowadzenia danych do programu



Okno parametrów raportu dostępne jest po kliknięciu na ikonkę raporty olowek   dostępną w menu po lewej stronie.

 

Kliknięcie na tą ikonkę powoduje wyświetlenie rozwijanego menu, w którym wypisane są wszystkie raporty wprowadzone wcześniej w opcji Słowniki - Raporty. Raporty TUW TUW są dodane w wersji instalacyjnej programu zatem niema konieczności dodawania ich do słownika.
 
Uwaga: przy rozliczaniu z oddziałem TUW wydrukowanego w programie AS raportu KRA należy przyczepić do wydruku czystą kartę z rozliczenia z akwizycji aby uzyskać unikalny numer karty.
 

Raporty podzielone są na grupy. Kliknięcie na żądanym raporcie skutkuje wyświetleniem okna parametrów raportu. W oknie tym możemy zdefiniować zakres danych jaki będzie umieszczony na wydruku oraz dodatkowe parametry.
 

 

clip0216

Rys. 1 Okno określania zakresu danych do umieszczenia w raporcie

 

Ustalenie zakresu danych odbywa się przez wprowadzenie:

 

TU - na raporcie umieszczone będą tylko polisy z TUW TUW
Nazwa polisy - wybranie konkretnej nazwy powoduje zawężenie wydruku tylko i wyłącznie do polis o tej nazwie ( pozostawienie tego pola pustego oznacza, że raport obejmuje wszystkie polisy)
Ryzyko - wskazanie jednego określonego ryzyka do wyświetlenia na raporcie
Typ - wybranie wartości w tym polu powoduje ograniczenie wydruku tylko i wyłącznie do polis o wybranym typie ( pozostawienie tego pola pustego oznacza, że raport obejmuje wszystkie  polisy)
Agent - wskazanie agenta powoduje wydruk polis przypisanych do wybranego agenta ( pozostawienie tego pola pustego oznacza, że raport obejmuje wszystkie polisy)
Przedział czasu - wprowadzenie wartości w tej ramce jest konieczne, powoduje ono ograniczenie wydruku do polis dla których data (płatności, wystawienia, wprowadzenia, początkowa, wznowienia) mieści się w zadanym przedziale
Na wykazie umieść polisy - w opcji tej oznacza się jakie polisy mają być umieszczone na wykazie, do wyboru są następujące możliwości:

 

dla których wpłynęła płatność - dołączenie do wykazu polis dla których jedna z rat mieści się w zadanym przedziale czasu i jednocześnie jest oznaczona jako zapłacona
bez płatności w wybranym terminie - dołączenie do wykazu polis dla których termin płatności wypada w zadanym przedziale czasu i płatność nie została umieszczona
z datą wystawienia - dołączenie do wykazu polis dla których data wystawienia mieści się w zadanym przedziale czasu
z datą wprowadzenia - dołączenie do wykazu polis dla których data wprowadzenia mieści się w zadanym okresie czasu
z datą początkową okresu ubezpieczenia - dołączenie do wykazu polis dla których data początkowa okresu ubezpieczenia mieści się w zadanym okresie czasu
z datą wznowienia - dołączenie do wykazu polis dla których data wznowienia mieści się w zadanym okresie czasu
polisy anulowane - dołączenie do wykazu polis anulowanych w zadanym przedziale czasu

 

W sekcji Raty - po prawej stronie możwmy wybrać czy rapor ma być tworzony tylko dla pierwszych rat czy też dla drugich i kolejnych bądź też czy raport ma dotyczyć tylko polis płatnych przelewem lub tylko gotówką.
Rozliczenie z TU - opcja pozwala na ustawienie czy na wykazie mają znaleźć się polisy dla których płatność przypadająca na zadany przedział czasu została rozliczona z TU, nie rozliczona z TU lub wszystkie.
Oznaczenie polisy - wprowadzenie wartości w tym polu ogranicza wydruk wyłącznie do polis które mają identyczne oznaczenie.  

 

Po wprowadzeniu danych ograniczających zakres wydruku możemy wprowadzić jego parametry:

 

Naliczanie prowizji -  pozwala na wybranie wartości jaka będzie umieszczana w kolumnie prowizja na wydruku, do wyboru są 2 opcje - prowizje agencji i prowizje agenta
Sortowanie - ustalenie sposobu sortowania polis na wykazie
Zakładka "Opcje" - na zakładce tej mamy możliwość ustalenia jakie informacje będą umieszczane w kolumnie uwagi na wykazie oraz dodatkowe parametry wydruku.
Zakładka "Osoby"  - Wskazanie w polu  konkretnej osoby spowoduje zawężenie raportu do wybranego klienta. Umożliwi to uzyskanie raportu zawierającego tylko polisy (pojazdy) wybranej osoby. Na przykład chcąc uzyskać zestawienie pojazdów dla klienta "Kowalski Jan":

 - wybieramy raport "Wykazy -> Wykaz ubezpieczonych pojazdów";

 - na zakładce "Zakres polis" podajemy przedział czasu;

 - na zakładce "Osoba" wybieramy osobę "Kowalski Jan"

 - klikamy przycisk OK.

 

Wprowadzone wartości zakresu i parametrów można zapamiętać przez kliknięcie na przycisk zapisz ustawienia raportu. Wartości te zapisywane są dla każdego raportu indywidualnie. Po wprowadzeniu wszystkich wartości i zatwierdzeniu przyciskiem "ok" wyświetlane jest okno podglądu wydruku.

 

Podane wyżej warunki sumują się to znaczy że wprowadzenie np. TU i agenta oznacza że na wykazie znajdą się tylko polisy wybranego TU i wybranego agenta.

 


 

Przykład praktyczny: Przygotuj wykaz polis dla których a) w danym okresie wpłynęła wpłata oraz dla b) polis które w danym okresie nie mają terminu płatności

Rozwiązanie: Kliknij na ikonę Raporty olowek w lewym menu. Spowoduje to otwarcie menu rozwijanego z listą wszystkich dostępnych raportów wprowadzonych wcześniej do "Słownika raportów". Z rozwijanego menu wybierz opcję  Wykazy -> Wykaz polis. Uruchomi to okno, w którym należy określić zakres danych do wyświetlenia w raporcie (Rys.1).  W oknie tym odnajdujemy segment zatytułowany "Na wykazie umieść polisy" a w nim zaznaczamy opcje "dla których wpłynęła płatność" oraz "bez płatności w danym terminie". W segmencie zatytułowanym "przedział czasu" wprowadzamy daty 2006-04-01 do 2006-05-31 i zatwierdzamy przyciskiem Ok. Spowoduje to wyświetlenie okna z podglądem wydruku raportów z wyszukanymi danymi gotowymi do druku w postaci wykazu. Możemy je wydrukować poprzez kliknięcie na ikonę druk222